11.6 C
Осиповичи
Среда, 28 сентября, 2022
Еще

    Достижения Осиповичского хлебозавода

    Популярное

    Мы такія, які хлеб нам падабаецца

    Хлеб не толькі незаменны прадукт харчавання: патрэба ў ім з’яўляецца часткай нацыянальнага менталітэту і індыкатарам дабрабыту

    Дзмітрый САЎРЫЦКІ.

    d.savrickiy@gzt-akray.by

    Чвэрць стагоддзя таму Асіповіцкі хлебазавод выпускаў усяго чатыры віды хлеба: фармавы, батон і сайка, рагалік ды некалькі тортаў. Сёння асартымент складаецца з 50 відаў хлеба і 40 найменняў кандытарскай прадукцыі. Яшчэ адна прынцыповая розніца: пераважная большасць актуальнага асартыменту выпускаецца ўпакаванай, нарэзанай і з невялікай вагой.

    Натуральна, узгаданыя перамены маюць прычыны і вядуць да пэўных наступстваў — не заўсёды відавочных спажыўцам, але пільна ўлічваемых вытворцамі ў перспектыўных планах. У такой канкурэнтнай галіне, як хлебапячэнне, немагчыма ўтрымацца без правільна выбранай стратэгіі.

    Аб тым, наколькі ўдалы шлях развіцця выбралі нашы хлебапёкі, дае ўяўленне вынік сёлетняга галіновага агляду якасці хлебабулачных і кандытарскіх вырабаў “Смакота ”, які праводзіцца пры падтрымцы Мінсельгасхарчу. Неафіцыйна яго называюць беларускім хлебным Оскарам — таму што ацэнку прэтэндэнтаў робяць самыя кампетэнтныя эксперты-дэгустатары нашай краіны, а пераможцы атрымліваюць важныя бонусы ў рэкламнай раскрутцы. Напрыклад, з гэтага года дазваляецца выдзяляць прызавую прадукцыю выразнымі этыкеткамі з лагатыпам “Смакота-2021”.

    Такія знакі — два гран-пры, пяць залатых і чатыры сярэбраных — атрымалі 11 асіповіцкіх вырабаў: у гэтым спісе прысмакі мучныя “Песочный пирог Черника”, пірог з тварагом і цукатамі, хлеб “Ветлівы”, “Журавушкін”, “Каласок з семачкамі”, “Каласок дэсертны”, батон “Лапіцкі”, торты “Асіпаўчанка” і “Асіпаўчанін”, прысмакі мучныя “Чараўніца” і “Коврижные с начинкой”.

    …Хлеб адносіцца да так званых тавараў Гіфена, для якіх характэрна спалучэнне высокай запатрабаванасці ў цэлым і адмоўнай залежнасці гэтай патрэбы ад даходу канкрэтнага спажыўца. У класічным выглядзе гэта азначае, што чым вышэй дабрабыт, тым менш чалавек спажывае таго ж хлеба, замяняючы яго больш дарагімі прадуктамі.

    На працягу даволі доўгага перыяду аб’ём хлебнага рынка нашай краіны штогод змяншаўся на 1-2 працэнта, што, безумоўна, вытворцаў трывожыла. Але яны знайшлі выйсце, пераарыентаваўшы таварны асартымент у бок прадуктаў для здаровага харчавання і рэвалюцыйных змен у смакавай палітры. Рынак на змены зрэагаваў адэкватна: апошнім часам аб’ёмы спажывання стабі-лізаваліся, прычым на фізіялагічна-абгрунтаваным узроўні.

    На Асіповіцкім хлебазаводзе да справы падыйшлі з некалькіх бакоў. У плане саставу звярнулі ўвагу на павелічэнне колькасці карысных рэчываў, вітамінаў, мінералаў, звялі да магчымага мінімуму наяўнасць глютэну і кансервантаў. Па арганалептыцы зрабілі акцэнт на кансістэнцыі (так званы “пухнаты” хлеб) і арыгінальнай рэцэптуры (бяздрожжавы хлеб, хлеб з соладам і разнастайнымі прысмакамі).

    Ну і даволі паспяхова працуюць над стварэннем тэрытарыяльных брэндаў. Спіс з узгаданых вышэй батона “Лапіцкі”, тортаў “Асіпаўчанін” і “Асіпаўчанка” дапоўніў хлеб “Ялізаўскі поспех”.

    Дарэчы, яшчэ крыху аб поспехах. На Міжнародным дэгустацыйным конкурсе харчовай прадукцыі “Лучший продукт Прод-экспо-2021” у намінацыі “багеты” было прадстаўлена 30 узораў. Асіповіцкі “Багет сырны”  атрымаў сярэбраны медаль.  Узнагарода патрапіла на завод напярэдадні прафесійнага свята, так што дасягненне атрымалася сімвалічнае.

    ОСТАВЬТЕ ОТВЕТ

    Пожалуйста, введите ваш комментарий!
    пожалуйста, введите ваше имя здесь

    Реклама

    Последнее