31.3 C
Осиповичи
Вторник, 22 июня, 2021
Еще

    Осиповичский завод транспортного машиностроения. Расчёты оправдались

    Популярное

    Асіповіцкі завод транспартнага машынабудавання пачаў сваю дзейнасць паўтара года таму назад, калі акрэслілася павелічэнне попыту на профільную прадукцыю ў постсавецкіх краінах. Ацэнка існуючых перспектыў дазволіла распрацаваць дзейсны бізнес-план у адносінах развіцця вытворчасці для патрэб унутранага рынку і нарошчвання экспарту.

    Разлікі спраўдзіліся, але патрэба ў новых вагонах (у тым ліку вагонах-платформах, якія выпускае АЗТМ) і танк-кантэйнерах перавысіла ўсе чаканні і выйшла на ўзровень, блізкі да ажыятажнага попыту. Здавалася б, у такіх “райскіх” умовах вагонабудаўнікі павінны “каваць жалеза не адыходзячы ад касы”. Яны і спрабуюць, ды толькі жаданне канкрэтнага прадпрыемства — гэта адно, а рэаліі рынкавых адносін — крыху іншае.

    Сур’ёзным наступствам вагоннага буму стаў дэфіцыт камплектуючых — вагонных цялежак, ліцця, асноўных відаў тармазнога абсталявання. З першымі ўмоўна прасцей: яны выпускаюцца ў нашай краіне, хоць і ў невялікай колькасці. Усё астатняе даводзіцца набываць у іншых краінах, пераважна ў Расіі.

    За прадукцыю, якой на ўсіх не хапае, вагонабудаўнікі постсавецкай прасторы літаральна б’юцца. Вынік ад той “бойкі за камплектуючыя” прадказальны: адчувальнае павышэнне цэн. Пры наяўнасці свабодных абаротных сродкаў у гэтым няма ніякіх праблем, аднак АЗТМ пакуль не мае дастатковага ўзроўню рэнтабельнасці і вымушаны карыстацца банкаўскімі крэдытамі для разлікаў са смежнікамі. Такая сітуацыя адпавядае бягучаму этапу рэалізацыі бізнес-плана, але маштаб патрэб у сродках вымушае кіраўніцтва завода спадзявацца не толькі на магчымасці ААБ “Беларусбанк”, але і развіваць супрацоўніцтва з іншымі банкамі. Праблема ў тым, што заключэнні крэдытных дамоў патрабуюць часу. А ён — дэфіцыт…

    ovz

    Сёння, з улікам усіх вытворчых, фінансавых, кадравых і іншых абмежаванняў, завод здольны выпускаць штодзень адзін вагон-платформу. У чэрвені плануецца павялічыць гэтую лічбу ў паўтара-два разы, і гэта пакуль мяжа магчымага. Здаецца, розніца невялікая, але, калі тое атрымаецца, завод адразу выйграе ў статусе як мінімум па дзвюх пазіцыях. Майскія тэмпы выпуску платформ сур’ёзных заказчыкаў, мякка кажучы, не ўражваюць, чэрвеньскія — ужо больш-менш прымальныя. Да таго ж рост аб’ёмаў вытворчасці дасць магчымасць істотна павялічыць заробкі завадчанам.

    Канечне, падушка бяспекі ў выглядзе заказу на амаль 500 вагонаў ад Беларускай чыгункі дае пачуццё ўпэўненасці, аднак недаатрымліваць прыбытак, які сам ідзе ў рукі, — малапрыемна.

    Ці атрымаецца зрабіць такі патрэбны заводу рывок у выпуску вагонаў-платформ — пакуль адкрытае пытанне. Акрамя ўзгаданых складанасцей, завод стрымлівае “традыцыйны” дэфіцыт кадраў — зваршчыкаў, слесараў, інжынераў-канструктараў.

    Аднак ёсць станоўчы прыклад, ад якога можна адштурхнуцца: выпуск танк-кантэйнераў удалося наладзіць з апярэджаннем попыту. Створаны запас з 50 цалкам гатовых да эксплуатацыі вырабаў і набыты камплектуючыя для выпуску яшчэ 100. Так што заказчыку ўвогуле не трэба чакаць: можна адразу наносіць на ёмістасці фірменны лагатып і ка-рыстацца імі для ўласнай выгады.

    Дзмітрый САЎРЫЦКI.

    ОСТАВЬТЕ ОТВЕТ

    Please enter your comment!
    Please enter your name here

    Реклама

    Последнее

    День всенародной памяти жертв Великой Отечественной войны

    Сегодня исполнилось 80 лет с того момента, когда фашистские войска вероломно вторглись на территорию Советского Союза. День 22 июня вошел в историю как начало Великой Отечественной войны.

    Учащиеся Лапичской СШ 11-13 июня совершили пеший поход по местам, связанным с событиями Великой Отечественной войны

    Учащиеся Лапичской СШ 11-13 июня совершили пеший поход по местам, связанным с событиями Великой Отечественной войны. За три дня школьники прошли 33 километра по северной части Осиповщины и прилегающей территории Пуховичского района.

    РайЦГЭ информирует. О вопросах самоизоляции

    Граждане Республики Беларусь и иностранцы, прибывшие из стран, в которых регистрируются случаи COVID-19 (их перечень размещается на официальном сайте Минздрава), обязаны находиться в самоизоляции в течение 10 календарных дней со дня прибытия и не подлежат последующему пропуску через государственную границу до истечения срока самоизоляции.

    В Осиповичах прошли соревнования по легкой атлетике

    В субботу прошли соревнования по легкой атлетике, стрельбе из пневматической винтовки и гиревому спорту среди организаций, предприятий, агрогородков района, посвященные Году народного единства.

    Осиповчане на областном «Властелине села»

    На прошлой неделе состоялся областной этап республиканского семейного сельскохозяйственного конкурса "Властелин села". Наш район представляла семья Стельмахов из агрогородка Вязье — победители районного этапа.